karlberg

bästa låten, skriven av en av de bästa ledarna, snyggjocke


Se hur livet passerar, sitter här på Karlberg och fantiserar,
gröna ängar och röda hus, svalans kvitter i vindens sus,
vi är alla en familj, som lever livet och tror på vad vi vill,
två veckor här, i denna underbara atmosfär
...
blir omringad av myggorna
känner doften av blommorna

Karlberg, Karlberg, dessa tider, dessa minnen
Karlberg, Karlberg, har nog rensat mina sinnen
Karlberg, Karlberg, vi kommer alla att sakna
Karlberg, Karlberg, en gång här så kommer man tillbaka

Drömmer mig bort i tiden, då jag var oskyldig o liten
Allt var smått och obetydligt, nu är allting stort och ytligt
solen, vattnet och båtstranden, kärleken och vänskapsbanden
ta vara på allt, även om vattnet kanske är lite kallt

vi gör ekorren tillsammans
medans vi avundas av ledarnas briljans

Ja det är förunderligt, detta snack om gud, och om denna tro
men oroa er inte, i guds händer får alla ro
och när du, behöver han som mest, så finns han där, i din garberob

sitter i kapellet än en gång, med min gitarr och sjunger denna sång
...o alla omkring sjunger med, saker som detta får mig o le
gemenskapen vi har här, är oförglömlig ja jag tror jag är kär
så rädda mig nu, innan allt detta tar slut

Vi tar en sväng ut till Korsika, solar en stund o tar en fika

Karlberg, Karlberg, dessa tider, dessa minnen
Karlberg, Karlberg, har nog rensat mina sinnen
Karlberg, Karlberg, vi kommer alla att sakna
Karlberg, Karlberg, en gång här så kommer man tillbaka


saknar :')


karlberg p3 2010 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0