nu är det jul igen

Eller snart är det nog det iallafall! Om 20 dagar om man ska vara exakt. Och jag har inte köpt en enda julklapp än. Jag har verkligen ingen aning om vad man ska köpa! Vet knappt vad jag önskar mig själv, men antagligen presentkort på Zara, jeansleggings från DrDenim och något till kanske.
Man märker klart och tydligt att julen är påväg, affärer och reklamer skyltar om julklappar och special jul-priser osv. Och snart ser man nog den dära elgiganten reklamen som går år efter år med en tomte som landar på ett elgiganten varuhus-tak och så slänger en massa tomtenissar upp säckar. Vet ni vilken jag pratar om?

Idag har jag varit på julmarknad och sitter nu i soffan med täcke och raggsockor (säger/skriver man raggsockar kanske?) och försöker värma mig. Senare idag blir det nog lussebullebak och en trevlig lugn kväll. Gud-vad-skönt.
Här är lite bilder från kameran från de senaste dagarna.




bild 2 är taget genom mitt fönster, därav den konstiga kvaliteten. bild 3 är genom det smutsiga glaset till ... vad säger man? spis? aja... där brasan är hehe.

Förresten så var det jätte trevligt igår på festen. Träffade mycket folk som jag lärde känna lite bättre, så det var kul!

Kommentarer
Postat av: Sigbjornalbertine

NICE AND WONDERFUL SITE

2012-01-17 @ 07:21:53
URL: http://sigbjornalbertine.blogpaint.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0